QASRINA NAIK MOTOSIKAL


PAPA DAN QASRINA YANG MACHO SERTA COMEL... KAT BELAKANG TUE KATE AKU.

QASRINA NAIK MOTOSIKAL


SERONOK ANAK AKU DAPAT DUDUK ATAS MOTOSIKAL AKU...

QASRINA BATRISYIA

ANAK AKU PERTAMA KALINYA NAIK KERETA BERGERAK.PANDAI DIA PUSING2KAN STERING TUE...

AKU SAYANGKAN MAK AKU.....

Aku ada pasangan hidup sendiri....



Bila seronok, aku cari....pasanganku

Bila sedih, aku cari....Mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada.....pasanganku

Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku

Bila berduka, aku peluk erat.....Emakku

Bila nak bercuti, aku bawa.....pasanganku

Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku

Bila sambut hari ibu....aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

Selalu.. aku ingat pasanganku

Selalu.. Mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku

Entah bila... aku nak talipon Mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku

Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

Renungkan:

"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...

bolehkah kau kirim wang untuk Mak?

Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".



Berderai air mata jika kita mendengarnya........



Tapi kalau Mak sudah tiada...........

MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....

berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....

berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....

berapa ramai yang sanggup...... membersihkan najis ibunya.......

berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....

berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....



Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

BERAPA UMUR SAYA?

"Berapa Umur Saya???......."


Seorang perempuan baru saja menjalani rawatan wajah sempena harijadinyer. Wanita tu dah pun membelanjakan lebih kurang RM5,000.00 dan berasa sangat
puas hati.

Dalam perjalanan balik rumah selepas menjalani
rawatan tu, dier singgah sekejap kat sebuah kedai mamak untuk beli surat khabar.Semasa membayar duit surat khabar tu, dier pun bertanya kat mamak tuan punyer kedai tu.


"Mamak, buleh tanya tak?? awak agak-agak berapa umur saya sekarang nieh??" tanya wanita tu.
"Lebih kurang 30 tahun", mamak tu menjawab.
"Takde lah, sebenarnya saya dah 50 tahun." jawab wanita itu riang kerana orang menyangkanyer lebih muda dengan wajah barunyer itu.


Tak lama kemudian, dier singgah plak kat McDonalds. Semasa mengorder burger tu, wanita tu pun mencelah dan bertanya pada awek yang jaga kaunter
tu soalan yang sama macam dier tanya kat mamak tadi.

Awek tu pun menjawab, "Entah la, rasanyer dalam 29 tahun". Wanita tu pun menjawab, "Takde la dik, Akak dah 50 tahun dah nieh." Wanita tu bertambah-tambah la happy, dan sambung perjalanan balik ke rumah.

Semasa menunggu bas, wanit tu duduk bersebelahan dengan seorang pakcik tua kat satu Bus Stop kat KL tu. Sebab boring tunggu bas lambat sangat, wanita tu pun bertanya kepada pakcik tu soalan yang sama...

Pakcik tu pun menjawab, "Pakcik dah tua dah. Umur pun dah 75 tahun. Mata pakcik dah kabur dah, tapi pakcik boleh tau berapa umur seseorang wanita tu dengan satu
cara. Dulu masa muda-muda dulu pakcik ader belajar."
"Macam mana caranyer??", tanya wanita itu pula ingin tau.
"Pakcik kena rasa dan kaji bahagian sulit wanita tu, baru pakcik buleh bagi tau dengan tepat".

Mereka berdua diam seketika. Wanita itu pula rasa ingin tau
sangat-sangat apa cara yang digunakan oleh orang tua tu. Akhirnya wanita itu berkata.
"Ahh... tak kisah la pakcik, pakcik buleh rasa bahagian sulit saya, saya nak tau macam mana pakcik buleh tau umur saya". "Baik ler"' kata pakcik tua tu. Mereka berdua pun pergi kat bahagian belakang bangunan dimana takde orang. Kemudian pakcik tua tu pun menarik ke bawah seluar dalam wanita tersebut dan start le meraba alat sulit wanita tersebut.

Selepas beberapa minit, wanita tu pun berkata. "Okay! Okay! cukup tu pakcik, sekarang saya nak pakcik bagi tau berapa umur saya." Pakcik tu pun berhenti meraba dan menjawab, "Umur awak dah 50 tahun." Mendengar jawapan pakcik tu, maka terkejut beruk le wanita tu.
"Fuiyooo... macam magic jer, macam mana pakcik buleh tau??", tanya wanita tersebut.
Pakcik tua tu pun dengan tersenyum lebar menjawab, "Pakcik beratur belakang awak tadi kat McDonalds, heheheheh".

KISAH PAHIT SEORANG GIGOLO

Aku terpaksa menjadi gigolo" (FAKTA PLUS!!)

Teman-teman, Bacalah kisah di bawah ini: (Cubalah ambil hikmahnya..)

Seorang pemuda frusted mencuba-cuba menjadi gigolo. Pengalaman pertamanya
bertemu seorang ibu muda datang dengan kereta mewah. Pemuda itu dibawa
dengan kereta mewah menuju ke sebuah rumah besar milik wanita itu.
Sesampainya dirumah, Dia di suruh masuk ke dalam sebuah bilik. Si pemuda
itu merasa nevous karana ini adalah pertama kalinya masuk ke bilik wanita
lain. Fikirannya tak menentu, bingung dan juga kekok. Semakin di fikir
seperti itu, birahinya juga makin muncul.

Sebelum melakukan apa-apa, wanita itu berkata, "Kamu bukakan dulu baju
kamu dan tunggu disini dulu ya, jangan ke mana-mana," ujar wanita itu
kemudian keluar dari kamar. Pemuda itu makin bingung kerana ditinggal
keseorangan. Dan, dia malu untuk telanjang kerana tubuhnya kurus.
Akhirnya dia membuka semua bajunya,dan menunggu di bilik. "Ah alang-alang
menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan," fikirnya.

Tak lama kemudian, ibu itu masuk ke dalam bilik. Kali ini diikuti oleh dua
orang anak kecil.

Ibu itu berkata kepada kedua anak kecil itu, "Tengok ni, Wati dan Budi,
kalau malas makan badan kita jadi kurus seperti abang ni"
Huahaha..ha. .ha..

QASRINA COMEL


COMEL TAK?

PAPA DAN QASRINA



GAMBAR TERKINI AKU DAN SICOMEL KU....

PERJUMPAAN SYAITAN DGN IBLIS

Syaitan telah mengadakan perjumpaan iblis-iblis
sedunia. Di awal ucapannya, syaitan berkata:

"Kita tidak dapat menghalang umat Islam dari
mendatangi masjid, kita tidak dapat menghalang
mereka dari membaca al-Quran dan tahu akan
perkara-perkara yang benar.

Malah kita tidak dapat menghalang mereka dari
membentuk sebuah perhubungan intim dengan Allah.

Sebaik sahaja mereka dapat menjalin perhubungan
tersebut maka pengaruh kita keatas mereka akan
terputus.

"Oleh itu biarkanlah mereka ke masjid-masjid
mereka; biarkanlah mereka menikmati hidangan
makan malam mereka yang tertudung,tetapi curilah
waktu mereka, supaya mereka tidak mempunyai masa
untuk membina perhubungan dengan Pencipta."

"Apa yang aku ingin kamu lakukan ialah" kata
Syaitan:"

Lalaikan mereka dari berhubung dengan tuhan mereka
dan mengekalkan perhubungan yang penting itu
sepanjang hari."

"Bagaimana caranya?" jerit para iblis.

"Sibukkan mereka dengan perkara-perkara yang
tidak berfaedah dalam kehidupan dan rekalah
berbagai-bagai cara untuk memenuhi minda mereka, "

Jawabnya "Pengaruhi mereka untuk belanja, belanja,
belanja dan hutang, hutang, hutang.

Pujuk isteri-isteri mereka untuk keluar bekerja
buat jangka waktu yang panjang dan suami-suami
mereka untuk bekerja 6 - 7 hari seminggu, 10 - 12
jam sehari, guna untuk membiayai gaya hidup
mereka yang kosong itu."

"Halang mereka dari menghabiskan waktu dengan
anak-anak mereka. Apabila keluarga mereka mula
retak, tidak lama nanti, rumah mereka tidak lagi
menawarkan ketenangan dari tekanan kerja."

"Rangsa minda mereka sehingga mereka tidak dapat
lagi mendengar suara hati mereka. Umpan mereka
untuk mendengar radio atau keset sewaktu memandu,
biarkan TV, VCR, CD dan PC mereka sentiasa
terpasang di rumah-rumah mereka dan pastikan
setiap kedai dan restoran di dunia ini sentiasa
memainkan muzik yang tidak Islamik.

Ini akan membenakkan minda mereka dan memutuskan
perhubungan dengan Allah."

"Penuhkan meja-meja mereka dengan majalah dan
akhbar. Sumbatkan minda mereka dengan siaran
berita 24 jam. Cerobohi saat memandu mereka
dengan papan-papan iklan.

Penuhkan peti-peti surat mereka dengan mel remeh,
katalog, sweepstakes dan segala jenis surat
berita dan promosi-promosi yang menyediakan
barangan dan perkhidmatan percuma dan impian
palsu."

"Masukkan gambar model-model yang cantik dan
ramping di dalam majalah dan TV agar para suami
berpendapat bahawa kecantikan luaranlah yang
utama, dan mereka akan tidak berpuashati dengan
isteri- isteri mereka."

"Buatlah agar para isteri terlalu letih untuk
bersama dengan suami mereka di malam hari.
Tambahkan sekali dengan pening kepala!

Jika mereka tidak bersama seperti yang
dikehendaki oleh suami mereka,suami akan
meninjau-ninjau di tempat lain.

Ini akan memporak- perandakan keluarga mereka
dengan pantas."

"Gembar gemburkan perayaan-perayaan penganut
agama lain untuk melalaikan mereka dari mengajar
anak-anak mereka makna Islam yang sebenar dan
hari-hari perayaannya."

"Biarkan mereka berlebih-lebihan meskipun sewaktu
berrekriasi.

Buatlah sehingga mereka terlalu letih untuk
berekreasi. Sibukkan mereka sehingga tidak sempat
untuk memerhatikan alam semulajadi dan memikirkan
tentang ciptaan Allah.

Sebaliknya hantarlah mereka ke taman-taman
hiburan, acara-acara sukan, pementasan, konsert
dan panggung wayang."

"Jadikan mereka sibuk, sibuk, sibuk!"

"Dan apabila mereka bertemu untuk berbincang
hal-hal kerohanian, libatkan mereka dengan
umpatan dan cakap-cakap kosong supaya hati mereka
tidak tenang ketika bersurai."

"Lambakkan hidup mereka dengan kerja-kerja amal
sehingga mereka tidak mempunyai kesempatan
meminita pertolongan dari Allah.

Tidak lama selepas itu mereka akan melakukannya
dengan kudrat mereka sendiri, mengorbankan
kesihatan dan keluarga mereka untuk kerja-kerja
amal tadi."

"Pasti berhasil! Pasti berhasil!" Bukan
calang-calang perancangan ini!

Para iblis dengan tidak sabar-sabar memulakan
tugasan mereka untuk menjadikan umat Islam di
mana jua menjadi semakin sibuk dan semakin
terkejar-kejar ke sana ke sini.

Hanya mempunyai sedikit masa sahaja untuk Tuhan
mereka atau keluarga mereka.


WARNA KUNING.. APAMACAM CUN TAK??

MY NEW LC135 COVER SET YAMAHA ALICE